20180301_155739_resized_11 березня 2018 року на базі Тернопільського обласного державного музичного училища ім.С.Крушельницької відбулася нарада директорів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів області за участі начальника відділу мистецької і художньої освіти Міністерства культури України Колос Т.М. та члена Ради з питань культурно-мистецької освіти Міністерства культури України, директора Львівської музичної школи №6 Ховзуна Б.П.

Під час наради обговорювалися питання удосконалення роботи початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів області в умовах децентралізації та Закону України «Про освіту».

Начальник відділу мистецької і художньої освіти Міністерства культури України Колос Тетяна Миколаївна поінформувала присутніх про розроблені Міністерством та схвалені нормативно-правові акти, зокрема: «Довгострокова стратегія розвитку культури – стратегія реформ» (2016 рік), метою якої є модернізація змісту мистецької освіти, інклюзивна мистецька освіта та створення стимулів для підтримки творчо обдарованих дітей; Закон України «Про освіту» – стаття 21 «Спеціалізована освіта», зміни до Закону України «Про позашкільну освіту»; Середньостроковий план пріоритетних дій Уряду (2017 рік), що передбачає розроблення мінімальних стандартів забезпечення громадян послугами початкової мистецької освіти; Концепція сучасної мистецької школи.

20180301_144456_resized

За словами пані Тетяни нова концепція сучасної мистецької освіти полягає у  створенні регіональних програм розвитку початкової мистецької освіти та розробці регіональних систем підтримки обдарованих учнів мистецьких шкіл.

В умовах децентралізації – переходу частини музичних шкіл у власність новоутворених територіальних громад,  успіх та процвітання школи, на думку пані Тетяни, залежатиме від багатьох чинників. Зокрема, перше, керівник та інші педагогічні працівники школи розуміють, що необхідно передусім враховувати інтереси внутрішнього середовища (здобувачі освіти) та зовнішнього середовища (громада); друге, у школі буде діяти реалістична стратегія, спрямована на вирішення реальних, а не віртуальних проблем і заснована на реалістичному оцінюванні наявного стану школи та середовища, в якому вона перебуває;  третє, керівник та інші педагогічні працівники прагнутимуть максимально займатися власним професійним розвитком та головною метою своєї управлінської та педагогічної діяльності ставитимуть інтереси учня, колективу, школи; четверте, у школі буде достатня кількість освітніх програм, розрахованих на різні категорії здобувачів початкової мистецької освіти та їхні потреби; п’яте, школа надає широкий спектр додаткових освітніх послуг.

Представник Міністерства культури торкнулася також і питання функціонування культурно-мистецьких навчальних закладів, до яких відносить Тернопільське обласне державне музичне училище  ім.С.Крушельницької.

За словами Тетяни Миколаївни  зараз стоїть завдання створення дієвої регіональної системи підготовки кадрів для мистецьких шкіл на основі культурно-мистецьких коледжів. А для цього потрібно здійснювати моніторинг потреби педагогічних кадрів у регіоні та формувати регіональне замовлення їх підготовки.

В умовах реформування системи освіти має пройти модернізація програм підготовки педагогічних працівників мистецьких шкіл, запровадження спеціалізованої мистецько-педагогічної освіти;  ліцензування підготовки молодшого бакалавра та (по можливості) бакалавра для підготовки мистецько-педагогічних кадрів за відповідними спеціальностями; забезпечення мистецьких шкіл педагогічними кадрами.

Ще одним із важливих завдань на сучасному етапі – є  створення (модернізація) регіональних методичних служб з метою перетворення їх на регіональні центри накопичення педагогічного досвіду та обміну ним, змістовного забезпечення процесів атестації педагогічних працівників та ведення регіональної інформаційної бази даних викладачів-методистів.

Для учасників наради студенти училища, які є лауреатами різних міжнародних та українських конкурсів підготували концерт.

DSC02297

IMG-be6821e37375250bb7444828b3a1424e-V_resized

DSC02292