2-2Підсумкова зустріч відбулася за чаюванням з пляцком та читанням віршів. Слухачі розмовного клубу — вимушені переселенці — протягом місяця удосконалювали володіння українською мовою у Тернопільському мистецькому фаховому  коледжі імені Соломії Крушельницької. Для жителів з Маріуполя, Одеси, Харкова, Нікополя, Херсона, Запорізької та Луганської областей викладачки коледжу Марія Чорненька та Зоряна Біла підготували насичені, різнопланові та цікаві заняття.

Підсумкова зустріч була присвячена українській поезії. Слухачі розмовного клубу декламували  вірші Ліни Костенко, Юрія Іздрика, Сергія Жадана, викладачки коледжу Марії Чорненької та поетичні починання студентів коледжу. А мешканка Маріуполя ознайомила присутніх із власною творчістю.

«Я писала вірші російською, брала участь у мистецьких зустрічах в Маріуполі, — розповіла Ольга. – А тепер я почала писати українською. Так, у мене просто виникла потреба і бажання писати українською. І я завдячую цьому саме тим заняттям, які відбувалися у коледжі.  Мені дуже захотілося вивчити і мову, і культуру. А тепер планую долучатися до культурного та мистецького життя Тернополя».

Анжела з Миколаєва також вирішила удосконалити знання української. «Мову я знаю, але завжди розмовляла російською, — каже жінка. – Я зрозуміла, що мова – це основа. Коли бачу, що виробляють росіяни, у мене виникає природній протест взагалі не говорити російською…».

Насамкінець кожен учасник отримав на пам’ять солодкий подарунок із побажаннями від українського письменника Мирослава Дочинця.  Подбали про такі сюрпризи викладачки розмовного клубу.

«Нам дуже приємно,  що змогли допомогти нашим переселеним українцям в удосконаленні навиків розмовної української мови, поглибили їх мотивацію в освоєнні української культури,  історії України. Ми прагнули створити психологічно комфортне середовище, де всі учасники почували себе єдиною Україною, яка бореться, працює, живе й вірить у перемогу», — наголосила Марія Чорненька.

Розмовний клуб для внутрішньо переміщених осіб був зорганізований у коледжі  у рамках проєкту «Єдині» ініціативи «Навчай українською!». Його головне завдання  - створити умови для опанування та удосконалення володіння українською мовою усіх бажаючих і, насамперед, внутрішньо переміщених осіб.

2-32-4

 

Мітки: , , ,